توسلی خبر داد

ابلاغ دستورالعمل بخشودگی سود و جرایم  تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی کشاورزان

همدان-نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: دستورالعمل بخشودگی سود و جرایم  تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی کشاورزان ابلاغ شد.
کد خبر: ۹۶۱۲۶۳۸
|
۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲
ابلاغ دستورالعمل بخشودگی سود و جرایم  تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی کشاورزان

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، فتح الله توسلی با اشاره به پیگیری مطالبات مردم اظهار کرد: آیین نامه اجرایی بند «ض» تبصره ۷ قانون بودجه درخصوص بخشودگی جریمه دیرکرد تسهیلات بخش کشاورزی  تا ۲۰۰ میلیون تومان ابلاغ شد.

وی با اشاره به بند «ض» تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور  گفت: این مصوبه با هدف حمایت از فعالان بخش کشاوزی که به علت شرایط خشکسالی نتوانستند، تعهدات بانکی خود را عمل کنند و دچار معوقات و بدهی شدند و نتوانستند اقساط خود را به شکل کامل پرداخت کنند تصویب شده بود که عدم ابلاغ آیین نامه اجرایی موجب  گلایه کشاورزان قرار گرفته بود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای اینکه این بخش از فعالان بتوانند با پرداخت اصل سود تسهیلات خود هم بازگشت منابع را به بانک‌ها افزایش دهند و هم قدرت وام دهی بانک‌ها  افزایش پیدا کند و هم حساب جرایم فعالان کشاورزی بخشوده شود، این موضوع در سطح کشور مطرح و پیگیری شد.

وی با تأکید بر پیگیری ابلاغ دستورالعمل اجرایی این بند توسط دولت گفت: آیین نامه اجرایی با پیگیری صورت گرفته به تصویب هیأت وزیران رسید و به وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به شماره ۵۹۱۱۱ ابلاغ شد.

توسلی افزود: بدین صورت بسیاری از کشاورزان منطقه که نتوانسته بودند به تعهدات خود عمل کنند به دلیل شرایط خشکسالی و اکنون با مشکل مواجه هستند اکنون می‌توانند از بخشودگی جرایم و امهال وام کشاورزان تا ۲ میلیارد ریال از این مصوبه استفاده کنند.

وی اظهار کرد: بر این اساس بانک‌های عامل موظفند نسبت به  بخشودگی سود، کارمزد و جریمه‌های دیر کرد  تسهیلات پرداختی تا دو میلیارد ریال  با سررسید‌های تا پایان سال ۱۴۰۲ تمامی بهره برداران بخش کشاورزی  خسارت دیده  از حوادث غیر مترقبه به ویژه سیل، سرمازدگی و خشکسالی اقدام و به مدت یکسال استمهال کنند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: بار مالی ناشی از اجرای این بند توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تضمین و پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها